tirsdag den 30. januar 2007

Det her er lidt fantastisk.

Okay, her kommer det. Vi nærmer os februar, og det betyder at jeg er halvvejs gennem mit ophold i USA. Det er rart at tænke på, at det er i orden at begynde at se frem til at se familie og venner igen...kun halvdelen af tiden tilbage, og går det lige så hurtigt som de første 6 måneder, ja så kan det aldrig vare inden jeg tager hjem.
Men sagen er den, at jeg før jul endelig fandt ud af hvor den danske kirke er herover i LA, og jeg har langt om længe fået taget kontakt til præsten der. De har første søndag i måneden en dansk aften, hvor der kommer ca. 110 danskere, ja jeg sagde danskere. Og ikke nok med det, så fortalte præsten at der bor en dansk familie her i Rancho Palos Verdes, hvor jeg befinder mig...og fandt jeg den rigtige adresse, så bor de ca. 10 minutter herfra i bil. Det er bare kanont! Jeg har deres nummer, og skal have ringet til dem, så jeg kan køre med dem over til den danske kirke søndag, hvor de har dansk aften. Og det lød tilmed til at der faktisk var en del yngre danskere herover, så glæder mig meget til at møde dem.

Gennem det bureau jeg er herover med, bliver der arrangeret nogle events for alle au pairs i de pågældende områder. Planen var at der fra den 9-11 februar skulle være en tur til Disneyland...men selvfølgelig er det blevet aflyst. Det er vist efterhånden 50% af de events der bliver planlagt der er blevet aflyst igen, hvis det ikke er mere.

Men nu håber jeg bare på at jeg kan få noget kontakt til andre danskere, og i hvert fald kan jeg til hver en tid tage kontakt til præsten og hendes familie. Vi har allerede snakket om at skulle lave et eller andet sammen på et eller andet tidspunkt...evt. en tur i Disneyland, for der tager de tit ind.

Ingen kommentarer: